Uppdrag
|
Tidigare uppdrag
|
Prenumerera
VEM - logotype

Servicechef

-

Wirtgen Sweden AB

VEM - logotype

Servicechef

-

Wirtgen Sweden AB

Vi söker en servicechef som vill ansvara för driften, vidareutvecklingen och förädlingen av Wirtgens servicekoncept på den svenska marknaden.

Servicechef

|

Wirtgen Sweden AB

Om tjänsten

Som servicechef har du ett övergripande ansvar för företagets serviceverksamhet, vars uppdrag är att tillhandahålla kunderna en professionell service, ett tekniskt underhåll och support kring deras maskinpark. Avdelningen arbetar i vardagen med bland annat planeratde och akuta reparationer, garantibesiktningar, kundunika maskinanpassningar och teknisk maskinsupport. I uppdraget ingår att vidareutveckla och förädla verksamheten och bolagets servicekoncept.  

I din roll säkerställer du driften av verkstäderna och ansvar för att serviceverksamheten klarar sina åtaganden och att maskiner levereras och servas enligt överenskommelse. Den dagliga resursplanering och fördelningen av arbetet sköts fullt ut av dina arbetsledare.

Som servicechef har du tät dialog och frekventa möten med nyckelkunderna på central nivå, för att säkerställa att vi erbjuder bästa möjliga service. Du säkerställer affären inom eftermarknaden vilket bland annat innebär att erbjuda, förhandla och teckna årliga serviceavtal med kunderna.

 

I arbetet har du kontinuerlig kontakt och kunskaps- och erfarenhetsutbyte kring produkterna med koncernens fem tyska fabriker, där maskinerna tillverkas.

 

Du har personalansvar för rutinerade och branscherfarna servicetekniker, produktspecialister, teknisk kundsupport och serviceadministration, totalt 16 medarbetare varav sju direktrapporterande. Merparten utgår från huvudkontoret och serviceanläggningen i Alvesta samt en större serviceanläggning i Nora. Några tekniker utgår från Malmö, Göteborg, Stockholm och Östersund. En viktig kompetensutveckling för dig och dina medarbetare är produktutbildningarna som ägarna kontinuerligt genomför i de egna fabrikerna i Tyskland.

Att kontinuerligt arbeta med förbättringar inom serviceverksamheten, utveckla processer, nyckeltal och rutiner som gynnar Wirtgen och/eller kunderna i någon form är en självklar del i uppdraget. Vidare kommer du ha ett stort fokus på ledarskapet där du förväntas skapa engagemang och motivation i arbetsgruppen.

Du har budget- och resultatansvar varför en viktig del är att följa upp och analysera verksamheten med avseende på budget, kostnader och resultat, personella resurser och tid, kompetens och andra nyckelfaktorer som påverkar verksamheten.

Rollen är en nyckelroll i företaget varför du har kontakt med i stort sett alla kollegor inom organisationen i Sverige. Du rapporterar till vd och ingår i företagets ledningsgrupp.

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från en ledande position, med fördel inom tunga fordonsbranschen och/eller inom service- och eftermarknadsledet. En teknisk förståelse inom mekanik, el och/eller automation är en styrka. Du har förmåga att utveckla affärer och fallenhet för att bygga starka relationer inom och utanför organisationen. Vidare trivs du i en ledande roll och att coacha och utveckla medarbetare och starka team. Vi tar för givet att du behärskar svenska i tal och skrift och känner dig bekväm med att använda din engelska.

Wirtgen Sweden AB tar ordet!


Wirtgen Group är ett internationellt verksamt företag inom beläggnings- och anläggningsindustrin. Koncernen utvecklar, tillverkar, marknadsför, säljer och tillhandahåller service och teknisk support för en komplett maskinpark med anläggningsfordon till vägbyggnationer. Wirtgen Sweden representerar och ansvarar för försäljning och eftermarknad för våra fem tyska produktvarumärken Wirtgen, Vögele, Hamm, Kleeman och Benninghoven. Vi erbjuder våra kunder maskiner för väg & anläggningsbyggnation, krossning, siktning och sortering av stenmaterial och återvinningsmaterial till mobila och fasta verk för produktion av asfalt. Sedan 2017 ingår Wirtgen Group i den världsomspännande John Deerekoncernen.

Wirtgen Groups svenska huvudkontor ligger i Alvesta i Kronobergs län. Vår ambition är att kunna serva alla våra kunder i Sverige varför vi har kontor med en större serviceanläggning i Nora samt tekniker och verkstäder i Malmö, Göteborg, Stockholm och Östersund.

Vi erbjuder en roll i ett globalt företag med några av marknadens starkaste varumärken inom  segment. Vi förespråkar en stark nationell förankring, prioriterar framåtanda och ger dig därför stort utrymme att tillsammans med din avdelning hitta vägarna framåt för fortsatt framgång.

 

Bra att veta

Rollen är placerad antingen på huvudkontoret i Alvesta eller på serviceanläggningen i Nora, strax norr om Örebro. Tjänsten innebär cirka 50 resdagar per år. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 13 maj.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

 

Kontaktperson hos VEM:
Telefon:
E-post:
Telefon:
E-post:
Kontaktperson hos VEM:
Eva Dehn Eriksson
Telefon:
Telefon:
E-post:
Kontaktperson hos VEM:
Eva Dehn Eriksson
Telefon:
Gjuterigatan 20
Telefon växel: 036–570 11 80
E-post: info@vem.se